WIEPRZOWINA OD KUCHNI
Zadanie realizowane podczas XXVI Krajowej Wystawy Zwierząt Hodowlanych w Poznaniu.
Główne działania:
Promocja knurków i loszek hodowlanych pochodzących ze stad realizujących Krajowy Program Hodowlany
- Organizacja stoiska PZHiPTCh „POLSUS” oraz ekspozycji świń hodowlanych.
- Dystrybucja aktualnego wydania „POLSUS TOP GENETICS”, ulotek informacyjnych.
- Fachowe doradztwo dotyczące hodowli i produkcji trzody chlewnej
Promocja spożycia wieprzowiny
- Dystrybucja broszury „Wieprzowina nie jest nudna!” zawierającej informacje o właściwościach kulinarnych wieprzowiny, a także przepisy kulinarne, których głównym składnikiem jest mięso wieprzowe.
- Dystrybucja materiałów reklamowych nieodłącznie związanych z kuchnią i przyrządzaniem potraw.
- Organizacja stoiska degustacyjnego z wyrobami z mięsa wieprzowego.
- Organizacja przestrzeni dla dzieci, łączącej funkcję zabawy i edukacji w temacie żywych zwierząt jak i mięsa wieprzowego.
PROMOCJA MATERIAŁU HODOWLANEGO PODCZAS TARGÓW I WYSTAW W 2013 ROKU
Głównym celem zadania jest powiązanie rodzimej hodowli z produkcją krajową. Wieloletnie prace hodowlane nad udoskonalaniem pogłowia przyniosły efekt w postaci zwierząt dających wyrównany materiał rzeźny, osiągający doskonałe wyniki produkcyjne odpowiadające gustom rodzimych klientów. Bazując na powyższych osiągnięciach należy kształtować polską markę wieprzowiny. Targi i wystawy są odpowiednim miejscem do zacieśniania kontaktów pomiędzy hodowcami a producentami. Powstający w ten sposób rynek zbytu na rodzimy materiał hodowlany pozwoliłby w dłuższej perspektywie na odbudowanie krajowego stada podstawowego.
Zadanie realizowane podczas targów i wystaw na terenie całego kraju.
Główne działania:
- Organizacja ekspozycji trzody chlewnej przy współudziale głównego organizatora wystawy/targów, tj. ODR, IR lub innej organizacji na mocy podpisanego porozumienia.
- Udział PZHiPTCh „POLSUS”
Główne wiadomości do przekazania:
- Obserwacja oceny pokroju świń na ringu przez sędziów, to cenna wskazówka dla nabywców materiału hodowlanego
- Kontakt do hodowców
- Wskazanie (wyróżnienie) hodowców, których posiadają stada o wysokim statusie zdrowotny
- Aktualna informacja o dostępnym materiale hodowlanym (wielkość stad podstawowych określonych ras, średnie wyniki oceny użytkowości rozpłodowej loch, średnie wyniki oceny użytkowości tucznej i rzeźnej knurków i loszek, wartość hodowlana BLUP ZWH)
- Charakterystyka ras świń
- Wskazanie właściwego doboru ras świń i wariantów krzyżowania towarowego
- Zasady postępowania z materiałem hodowlanym
- Kontakt do filii PZHiPTCh „POLSUS” i związków regionalnych w celu uzyskania porady w zakresie chowu i hodowli trzody chlewnej
- Informacje o wartościach odżywczych mięsa wieprzowego
- Rozpowszechnienie informacji o działaniach Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
Środki przekazu:
- Obsługa stoiska (pracownicy) PZHiPTCh „POLSUS”
- „POLSUS TOP GENETICS”
- Ulotki informacyjne
- Materiały reklamowe nieodłącznie związane z kuchnią i przygotowywaniem posiłków
WIĘCEJ WIEM – MĄDRZE JEM
Kontynuacja projektu do 31.06.2013 r.
PROMOCJA RAS ZACHOWAWCZYCH
Niniejsze zadanie obejmuje działania promocyjne skupione na realizacji kampanii, której celem jest zarekomendowanie wieprzowiny ze świń polskich ras zachowawczych w środowisku restauratorów. Kampania promocyjna będzie realizowana na terenie Polski i w języku polskim.
Kampania promocyjna zostanie skierowana do restauratorów. Wieprzowina z ras rodzimych dzięki specyficznym walorom kulinarnym może stać się dla nich możliwością wzbogacenia oferty kulinarnej o specjalność regionu. Należy wykorzystać ten element promocji. Działania skupione na branży restauratorskiej powinny opierać się na:
- Zajęciach praktycznych, szkoleniach dla restauratorów i pracowników gastronomii
- Stronie internetowej
- Reklamie internetowej
- Reklamie w prasie branżowej
Istotnym elementem kampanii miałaby być rekomendacja znanej osobistości w świecie kulinarnym np. dedykowane przepisy na stronie internetowej lub kreacja strony oparta na użyczeniu wizerunku znanego kucharza.
AKTUALNA WARTOŚĆ DIETETYCZNA WIEPRZOWINY, JEJ ZNACZENIE W DIECIE I WPŁYW NA ZDROWIE KONSUMENTÓW
Głównym celem zadania jest ustalenie rzeczywistego, aktualnego składu mięsa wieprzowego, a zwłaszcza zawartości białka, tłuszczu, wody, cholesterolu oraz ustalenia profilu kwasów tłuszczowych, a także obliczenie jego kaloryczności. Zasadniczymi tematami będzie:
- określenie roli mięsa w żywieniu poszczególnych grup wiekowych,
- wpływ udziału mięsa w diecie na niedobory pokarmowe, zdrowie konsumentów – nie tylko fizyczne ale także psychiczne,
- poziom zadowolenia konsumentów.
Dla zmiany wizerunku mięsa wieprzowego i wprowadzenia do świadomości konsumentów aktualnych danych o jego wartości i roli w żywieniu, potrzebne jest zdobycie i upowszechnienie aktualnych informacji. Dane możliwe do zdobycia w aktualnej literaturze będą uzupełnione o wyniki badań niezbędnych do przeprowadzenia dla poznania aktualnej jakości i wartości mięsa wieprzowego. Uzyskane wyniki badań zostaną opracowane w formie:
- broszury informacyjnej,
- plakatów,
- bannerów.
Opracowanie trafi między innymi do Wydziałów zajmujących się ogólnie rozumianym żywieniem człowieka i dietetyką na wszystkich uczelniach wyższych w kraju. Bannery i plakaty z wynikami badań będą prezentowane na wszelkich dostępnych naukowych wystąpieniach związanych z rolą mięsa wieprzowego w diecie człowieka.
Uzyskane wyniki opracowane w formie broszury i plakatów będą stanowić bazę merytoryczną planowanych akcji informacyjnych i promocyjnych dla mięsa wieprzowego w Polsce w przyszłości.
Aktualna wartość dietetyczna ...