Brytyjscy farmerzy domagają się wykorzystania składek odprowadzanych przez nich do Agricultural and Horticultural Development Board (AHDB – Zarząd ds. Rozwoju Rolnictwa i Ogrodnictwa) na akcje marketingowe. Żądają też, aby Defra (Departament ds. Środowiska, Żywności i Obszarów Wiejskich) nie mogła decydować o tym w jaki sposób wydawane są pieniądze ze składek rolników.
Producenci świń z Wielkiej Brytanii płacą obowiązkową składkę w wysokości 85 pensów lub 1,20 Euro za każdą świnię. Składka odprowadzana jest do AHDB, wcześniej BPEX, czyli do organizacji typu „parasol” zrzeszającej także producentów bydła i owiec, ziemniaków, czy produkcji ogrodniczej. AHDB przeznacza 40% swoje budżetu, czyli około 3,8 mln funtów na marketing. Defra i zarząd AHDB kładą coraz większy nacisk na dział wieprzowiny, żeby wykorzystywali środki na inne cele niż marketingowe, np. na badania i rozwój. Internetowe referendum wykazało, że 95% hodowców świń chce, żeby wydawać ich składki na działania promocyjne i tylko 3% uważa, że Defra powinna decydować o tym jakie to działania. AHDB zdecydowała o kolejnej akcji promującej wieprzowinę wśród Brytyjczyków na początku przyszłego roku. Popyt na ten gatunek mięsa w Wielkiej Brytanii gwałtownie spada.
Ruud Peys 21 sierpnia, 2015
Źródło: www.pigprogress.net