Polska wieprzowina ma szanse zaistnienia na największym na świecie rynku zbytu na ten produkt – rynku chińskim. W dniach 17-25 maja br. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Marek Sawicki przebywał z oficjalną wizytą w Chińskiej Republice Ludowej. Celem rozmów były kwestie dwustronnej współpracy w dziedzinie rolnictwa oraz promocja polskiego rolnictwa na międzynarodowych targach żywności SIAL CHINA i na wystawie Expo 2010. Po dwuletnich uzgodnieniach został podpisany protokół dotyczący wymagań weterynaryjnych w eksporcie polskiej wieprzowiny do Chin. Umowa ta daje polskim producentom możliwość wejścia ze swymi produktami na rynek chiński na analogicznych zasadach jak przedsiębiorcom z innych państw UE. W ciągu najbliższych trzech miesięcy polskie produkty wieprzowe powinny znaleźć się w chińskich sklepach.
Na targach SIAL Polska prezentowała projekt „Europejski stół – tradycja, nowoczesność, jakość ”, przygotowany przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Jest to dwuletnia kampania promująca świeżą, schłodzoną lub mrożoną wołowinę, cielęcinę i wieprzowinę oraz ich przetwory, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowymi i krajowymi normami handlowymi. Całkowity budżet programu wynosi 3 103 tys. EUR i jest współfinansowany przez Komisję Europejską, Agencję Rynku Rolnego i polskie organizacje branżowe. Planowane działania promocyjne obejmują Chiny, Rosję, Ukrainę, Singapur i Tajlandię.
Źródło: FAMMU/FAPA na podst.: Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ARR, Agra Europe Weekly