Współczesny rynek czerwonego mięsa w RPA stawia na jakość i etykę. Konsumenci szukają nie tylko wyjątkowych doznań smakowych, najwyższej jakości, ale także produktów o niskim wpływie na środowisko, wolnych od antybiotyków i stymulantów, a cena schodzi na dalszy plan.
Prof. Arno Hugo podkreśla, że konsumenci mięsa coraz częściej kładą uwagę na etyczny aspekt produkcji, w tym na dobrostan zwierząt oraz wpływ na środowisko. Coraz bardziej popularne są tzw. „inteligentne mięsa”, czyli produkty pochodzące od zwierząt hodowanych na wolnym wybiegu, karmionych trawą lub pochodzących z produkcji ekologicznej. Ponadto prof. Hugo podkreśla, że kluczowym czynnikiem decydującym o ponownym zakupie mięsa jest jego kruchość oraz żywy czerwony kolor i biały tłuszcz. Zwraca również uwagę, iż edukacja klientów o wartościach odżywczych czerwonego mięsa może pomóc w zwiększeniu ich zaufania do takich produktów.
Źródło: www.farmersweekly.com