To prognoza prezesa i założyciela koncernu Impossible Foods Patryka Browna. Może nieco na wyrost, ale skoro jego interes rozwija się jak złoto, więc trzeba na nią spojrzeć poważniej. Brown przewiduje, że w ciągu 15 lat produkty bezmięsne zupełnie zastąpią te mięsne.

  • Szef firmy Impossible Foods daje branży mięsnej jeszcze 15 lat. Potem produkty zwierzęce zostaną według niego w całości zastąpione wyrobami zastępczymi
  • Kanapki z udawanym mięsem wchodzą do oferty Starbucks w Stanach Zjednoczonych
  • Co trzeci młody Amerykanin odwiedza tę sieć co najmniej raz w miesiącu, a młody klient jest najważniejszy dla producentów "mięsa zastępczego"

Twoje dziecko ogłosiło, że jest wegetarianinem? Masz to samo, co wielu rodziców na świecie. Argumenty ekologiczne, moralne i zdrowotne przekonują wielu młodych do rezygnacji z mięsa i przestawiania się na produkty zastępcze. Przynajmniej zwierzęta nie cierpią, a póki co cierpieniem roślin nikt się nie przejmuje. No i mniej dwutlenku węgla ma się dostawać do atmosfery.

Szef firmy Impossible Foods, czyli Nieprawdopodobna Żywność, pokusił się nawet o z pozoru nieprawdopodobną prognozę: według niego mięso zniknie zupełnie z rynku w ciągu 15 lat.

- Z żywieniowego punktu widzenia nasze produkty odpowiadają jakości białka i zawartości produktów zwierzęcych, które zastępują - powiedział w wywiadzie dla programu "Mad Money", w amerykańskiej telewizji CNBC. - Nasz produkt jest wyraźnym zwycięzcą z punktu widzenia zdrowia i żywienia - dodał.

- Dlatego myślę, że ludzie są coraz bardziej świadomi, że produkty roślinne w ciągu najbliższych 15 lat całkowicie zastąpią produkty pochodzenia zwierzęcego w świecie żywności. To nasza misja. Ta transformacja jest nieunikniona - powiedział gospodarzowi programu Jimowi Cramerowi.

Mięso zastępcze w Starbucks

Tego samego dnia Impossible Foods ogłosiło, że podpisało umowę ze Starbucks, aby wprowadzić kanapkę Impossible Breakfast Sandwich do menu w większości amerykańskich restauracji tej międzynarodowej sieci - informuje CNBC. Argumentem jest fakt, że "szaleństwo" związane z dietami roślinnymi wciąż rośnie. Umowa jest największym sukcesem prywatnej firmy, produkującej "mięso alternatywne"

- Starbucks to jeden z naszych najlepszych - o ile nie najlepszy - ukierunkowanych rynków zbytu, ze względu na siłę i wszechobecność ich marki. To dla nas świetna okazja do większej ekspozycji i wypróbowania tego rynku - dodał.

Kanapka Impossible Breakfast (Niemożliwa Kanapka Śniadaniowa) zawiera "kiełbasę" roślinną, zwieńczona smażonym jajkiem z chowu bezklatkowego i dojrzałym serem cheddar na rzemieślniczym chlebie ciabattaZ punktu widzenia Starbucks to próba zaoferowania bardziej zrównoważonych opcji żywności i produktów, aby dotrzeć do młodszej publiczności.

Brown odkrył, że około jedna trzecia populacji USA w wieku 18-29 lat odwiedza restaurację Starbucks co najmniej raz w miesiącu. A to jego docelowi klienci.

Impossible Foods znalazła się na liście CNBC 2020 Disruptor 50, czyli 50 spółek, które są w epicentrum globalnych zmian. Ten producent wytwarza produkty mięsne, mleczne i rybne z opatentowanymi składnikami roślinnymi, które sprzedaje przede wszystkim w branży gastronomicznej. Jego główny konkurent Beyond Meat skupił się na sektorze konsumpcyjnym i sklepów spożywczych.

Źródło: businessinsider.com.pl

Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej 
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warszawa
tel. +48 22 723 08 06
fax. +48 22 723 00 83
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Modernizacja strony internetowej www.polsus.pl sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego

 

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2017
Projekt i wykonanie CFTB.PL

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Wszystko o plokach cookies tutaj