Proporcje będą się zmieniać i zapewne sprzedaż „zza lady” nie przestanie rosnąć, tym bardziej, że firmy sieciowe skłaniają się do prowadzenia mniejszych formatów oraz do „uintymnienia” zakupu na swych dużych powierzchniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Andrzej Faliński przekonuje, że sprzedaż mięsa pakowanego, przede wszystkim w dużych obiektach, nie odbywa się kosztem ani nie hamuje sprzedaży „zza lady”.

- Sądzę, że był i jest w handlu nowoczesnym główny sposób podawania tego produktu – szybko, higienicznie i wygodnie. Tak musi być i zapewne będzie, tym bardziej, że pakowane mięso jest jakby stworzone do szybkiego transferu na zamówienie zdalne: internet, telefon, subskrypcja rytmicznej dostawy. Proporcje będą się zmieniać i zapewne sprzedaż „zza lady” nie przestanie rosnąć, tym bardziej, że firmy sieciowe skłaniają się do prowadzenia mniejszych formatów oraz do „uintymnienia” zakupu na swych dużych powierzchniach. Trend personalizacji sprzedaży/zakupu jest tu jednym z głównych wspólnych mianowników upodobniających funkcjonowanie różnych formatów handlowych, tak u podstaw zakupu stacjonarnego, jak i w sprzedażach zdalnych. COVID podkreśli tę dwutorowość, a argumentów jest sporo, choć różnicują się one w zależności od formatu, jakiego akurat dotyczą. Inaczej proces ten rozwinie się w sieci małych franczyz, a inaczej w multiformacie z hiper-, supermarketem, convenience, czy też w szybko „rotującym” dyskoncie - dodaje.

W ocenie eksperta wspomniana wyżej dwutorowość - lady mięsne i produkty pakowane - zostanie zachowana, bo świeżość i jakość nie przestają się liczyć.

Raczej wzmoży to troskę o te walory w segmencie sprzedaży pakowanej niż wytłumi sprzedaż „zza lady”. Epidemia wskazała klientom na ważność świadomego wybierania produktów według wyraźnego kryterium zakupowego. W chwili powstania zagrożenia skierowali się ku produktom o określonych cechach – ku przetrwaniu w zagrożeniu. To ważny moment. Okazało się, że warto wydać więcej, by spełnić swe oczekiwania, niż brać „jak leci”, bo tanio, co moim zdaniem potwierdzi silne wsparcie psychologiczne dla czynności wyboru i przemyślenia zakupu - mówi.

Źródło: www.portalspozywczy.pl

Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej 
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warszawa
tel. +48 22 723 08 06
fax. +48 22 723 00 83
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Modernizacja strony internetowej www.polsus.pl sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego

 

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2017
Projekt i wykonanie CFTB.PL

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Wszystko o plokach cookies tutaj