Amerykańska korporacja Burger King, druga na świecie sieć restauracji typu fast food, przedstawiła w ubiegłym tygodniu nową strategię z zakresu dobrostanu zwierząt. Strategia ta zakłada, że do 2017 r. amerykańscy dostawcy jaj i wieprzowiny do sieci Burger Kinga w USA będą musieli udokumentować wycofanie klatek dla niosek oraz kojców pojedynczych dla loch prośnych. Wcześniej o zamiarach eliminacji klatek z produkcji jaj i mięsa wieprzowego informowały również restauracje Mc Donald’s i Wendy’s. Podobną politykę przyjmą prawdopodobnie w najbliższym czasie również inne sieci fast food. Już teraz 9% jaj dostarczanych do restauracji Burger King w USA jest produkowane w systemach alternatywnych (bez klatek), a 20% dostaw mięsa wieprzowego pochodzi z hodowli, w których stosuje się grupowy system utrzymania loch prośnych. W skład sieci Burger Kinga wchodzi 7,2 tys. restauracji w USA i ponad 12,5 tys. na całym świecie. Amerykańska Rada Producentów Wieprzowiny zakwestionowała nową strategię korporacji, obawiając się wzrostu kosztów produkcji, a ostatecznie cen detalicznych mięsa wieprzowego. Zdaniem Rady, decyzja Burger Kinga nastąpiła po naciskach ze strony obrońców praw zwierząt.

 

 

Źródło: FAMMU/FAPA na podst. ThePoultrySite, Pig Progress z dn. 26.04.2012

Polish Pig Breeders and Producers Association
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warsaw
phone. +48 22 723 08 06
fax. +48 22 723 00 83
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  

 

© All rights reserved - 2017
Design CFTB.PL

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand