Brytyjscy farmerzy domagają się wykorzystania składek odprowadzanych przez nich do  Agricultural and Horticultural Development Board (AHDB – Zarząd ds. Rozwoju Rolnictwa i Ogrodnictwa) na akcje marketingowe. Żądają też, aby Defra (Departament ds. Środowiska, Żywności i Obszarów Wiejskich) nie mogła decydować o tym w jaki sposób wydawane są pieniądze ze składek rolników.

Producenci świń z Wielkiej Brytanii płacą obowiązkową składkę w wysokości 85 pensów lub 1,20 Euro za każdą świnię. Składka odprowadzana jest do AHDB, wcześniej BPEX, czyli do organizacji typu „parasol” zrzeszającej także producentów bydła i owiec, ziemniaków, czy produkcji ogrodniczej. AHDB przeznacza 40% swoje budżetu, czyli około 3,8 mln funtów na marketing. Defra i zarząd AHDB kładą coraz większy nacisk na dział wieprzowiny, żeby wykorzystywali środki na inne cele niż marketingowe, np. na badania i rozwój. Internetowe referendum wykazało, że 95% hodowców świń chce, żeby wydawać ich składki na działania promocyjne i tylko 3% uważa, że Defra powinna decydować o tym jakie to działania. AHDB zdecydowała o kolejnej akcji promującej wieprzowinę wśród Brytyjczyków na początku przyszłego roku. Popyt na ten gatunek mięsa w Wielkiej Brytanii gwałtownie spada.

Ruud Peys 21 sierpnia, 2015

 

Źródło: www.pigprogress.net

Polish Pig Breeders and Producers Association
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warsaw
phone. +48 22 723 08 06
fax. +48 22 723 00 83
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  

 

© All rights reserved - 2017
Design CFTB.PL

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand